onsdag 19 december 2007

Minialbum


Nu är jag klar med mitt minialbum från min dotters resa till Disneyland. Det var för mig en stor utmaning att scrappa i ett så litet format, men jätteroligt. Jag har gjort minialbumet efter en beskrivning i senaste numret av Scrapbooking m.m. Här ovanför ser ni hur framsidan på albumet blev.



Här var en kul bild på min dotter, det visar nog hur pass imponerad och farscinerad (om det nu stavas så) hon var.



Prinsessbilder, det blev det faktiskt en hel del av. Inte så konstigt när min dotter är en liten prinsessa hon också. Jag var själv inte med på resan så det var svårt att skriva och berätta.



Här blev det en liten förvaringsficka till entrebiljetten, fiffigt eller hur =).



Jag har lagt in lite citat i albumet, sånt som min dotter har berättat för mig i efterhand. Som på fotot ovan där det står "han var lite tokig". Det var så hon beskrev figuren för mig, eftersom hon drog ner hennes mössa för ögonen.




Den här sidan satte jag aldrig något mönstrat papper på för jag fick veta att Kajsa var dotterns favorit på resan, så det fick bli ett hjärta för att framhäva det.







Sista sidan i albumet. Tyckte att det passade bra med några kort på ett väldigt trött barn =).





Och sen har vi ju baksidan förstås, fick bli en liten enkel siluett av Musse, mitt namn och år. Förresten, syns det att jag gillar rosa? =) Kram.....


















5 kommentarer:

Julia sa...

Gud vad fint du har gjort! Jag har senaste numret av M.M men jag har helt missat den beskrivningen, måste kolla igenom tidningen nu för det!
Tack för insperationen..

Lisbet sa...

Vilket kanonfint album och JA..*s*..du gillar ROSA...

Anonym sa...

Den här var verkligen superfin! Jag gillar också rosa (och Disney!)
kram

Midalina sa...

Läckert! Måste vara svårt att scrappa när du inte själv var med. Kan tänka mig att dottern uppskattar att få återuppleva resan var gång hon tittar i ditt fina album!
//midalina

Anonym sa...

Vilket härligt minialbum! Jättefint!
/Pernilla